سل هوم
سیم های پشت تلویزیون

سیم های پشت تلویزیون با چند ترفند ساده مخفی کنید

اگر شماهم با سیم هایی که از پشت تلویزیونتان آویزان است رو به رو اید و از این وضعیت ناراضی هستید میتوانید از ایده هایی که برایتان قرار داده ایم استفاده کنید.

ترفند های مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

شما مجبور نیستید با سیم هایی که در پشت تلویزیون شبیه به رشته های ماکارونی شده‌ اند، دست و پنجه نرم کنید. راهکار هایی هستند که بتوانید با استفاده از آنها به این سیم ها نظم و ترتیب ببخشید و همچنین از آسیب آن‌ ها جلوگیری کنید‌. در این قسمت از سل هوم این راهکار ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

نگهدارنده های زیپ دار

می توانید همه سیم ها را کنار هم قرار دهید و تبدیل به یک سیم بزرگ و پهن کنید. آنها را داخل کیسه مخصوص بگذارید که انعطاف‌پذیر است و می‌ توانید زیپش را هم ببندید. معمولاً این کیسه ها در رنگ های مختلف در دسترس می باشند که انواع تیره آن ها باعث می شود تا تیرگی سیم ها هم مشخص نباشد.

استفاده از جعبه مخصوص

بعضی از جعبه ها برای قرار دادن سیم و کابل طراحی شده اند؛ به گونه ای که شما می توانید سیم ها را داخل این جعبه جاساز کنید و دربِ جعبه را ببندید. در چنین حالتی دیگر خیالتان راحت است. معمولا جنس این جعبه ها از پلاستیک abs می باشد.

دسته بندی سیم ها

اگر از گره خوردگی و درهم پیچیدگی سیم ها کلافه شده اید؛ می توانید خودتان سیم ها را دسته بندی کنید؛ مثلاً همه را دور یک کلاف بپیچید یا آنها را منظم کرده و دورشان را با یک رشته سیم خیلی نازک ببندید تا دوباره از هم باز نشوند و جابجا نگردند.

کوتاه انتخاب کردن سیم های تلویزیون

اگر از سیم های بلند کلافه شده اید، سیم های مربوط به تلویزیون را کوتاه انتخاب کنید که پشت تلویزیون تجمعی از سیم های بلند نباشد و شلختگی ایجاد نگردد.

قرار دادن تلویزیون نزدیکِ پریز

بسیار مهم است که تلویزیون خود را مقابل پریز قرار دهید تا سیم مستقیم داخل پریز برود.‌ در چنین حالتی مجبور نیستید سیم ها را به قسمتی از خانه بکشید و بعد به پریز بزنید؛ در نتیجه همه چیز منظم جلوه می‌ کند و سیم ها هم شلخته نیستند.

پنهان کردن سیم ها داخل داکت

شما می توانید از پنهان کننده های ریلی داخل دیوار استفاده کنید که داکت مخصوص برای سیم هستند و تمام سیم ها را داخل آن قرار دهید. در این حالت دیگر هیچ سیمی روی زمین باقی نمی‌ ماند.

جمع کردن سیم ها به سمت بالا

اگر تلویزیون شما دقیقاً مقابل پریز قرار گرفته، بسیار مهم است که سیم ها را به سمت بالا جمع کنید تا چیزی روی زمین نماند. در چنین حالتی سیم ها روی به بالا و پشت تلویزیون هستند و شلوغی روی زمین دیده نمی شود.

استفاده از دیوار کاذب

شما می توانید با تعدادی آجر مصنوعی یا هر متریال دیگری که خودتان صلاح می بینید، یک تکه دیوار کوچک بسازید تا مانعی برای دیده شدن سیم های پشت تلویزیون تان باشد؛ فقط فراموش نکنید که این تکه دیوار با طرح و رنگ جذاب باشد که دکور خوبی هم داشته باشید.

استفاده از سه راهی روی دیوار

زمانی که سه راهی پشت تلویزیون روی زمین باشد، تجمع سیم ها روی زمین بیشتر خواهد شد وبیشتر هم به چشم می آید.‌ شما می توانید سه راهی را روی دیوار نصب کنید تا هیچ سیمی به زمین نیفتد.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *