سل هوم

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

چمن مصنوعی نوعی چمن مشابه به چمن واقعی است که برای پوشش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد این محصول معمولاً در جاهایی استفاده می‌شود که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد و یا هزینه نگهداری از آن بسیار بالاست. با سل هوم در این مقاله همراه باشید.

این محصول عمدتاً در استادیوم‌های ورزشی استفاده می‌شود. همچنین امکان استفاده از آن در اماکن دیگری مانند فروشگاه‌ها و یا اماکنی که می‌خواهند حس دلپذیر طبیعت را تداعی کنند وجود دارند.

انواع چمن های مصنوعی

چمن‌های مصنوعی رولی در انواع رنگ‌ها و تراکم‌ها ساخته می‌شوند و با توجه به استفاده‌ای که مد نظر دارید برای مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند این چمن‌های مصنوعی معمولاً در زمین‌های فوتبال ،زمین‌های بازی، به عنوان کفپوش در حیاط ویلا و دیگر موارد کاربرد دارند.

چمن مصنوعی نواری

چمن‌های مصنوعی نواری برای استفاده‌های زیبایی معمولاً برای پر کردن فضای بین سنگ‌ها و موزاییک‌ها، بالکن ، ویلا وحیاط مورد استفاده قرار می‌دهند.

چمن مصنوعی تایلی

چمن‌های مصنوعی تایلی در انواع سایزهای کوچک ساخته می‌شوند و در قطعات متعدد قابل ارائه هستند. این چمن‌های مصنوعی به راحتی حمل می‌شود و از آنها معمولاً در بالکن و تراس استفاده می‌کنند. همچنین برای محیط بازی حیوانات خانگی و یا بخشی از اتاق بچه کاربرد دارد. این چمن‌ها به خوبی در کنار هم چفت می‌شوند و می‌توانید آنها را به راحتی نصب کنید و یا انتقال دهید.

مزایای چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی دارای رنگ‌ها سبک‌ها و ارتفاع مختلفی است و شما می‌توانید بنا به استفاده خود مناسب‌ترین و زیباترین نوع آن را انتخاب نمایید. نیاز به آبیاری ندارد . نیاز به کود ندارد و این امر موجب می‌شود از نفوذ مواد شیمیایی و سمی به سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری به عمل آید. نیاز به کاشت و کوتاه کردن ندارد.

معایب چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در کنار تمامی مزایا و خوبی‌هایی که دارد دارای معایبی نیز می‌باشد یکی از این معایب هزینه آن‌هاست هزینه چمن مصنوعی بالاست اما این موضوع در کنار اینکه این محصولات نیاز به هزینه بالایی برای نگهداری ندارند می‌توانند معقول به نظر برسد. از طرفی در فصل‌های بارندگی بین آنها آب جمع می‌شود.

در صورتی که بخشی از چمن آسیب ببیند،باید هزینه زیادی برای ترمیم بپردازید و گاهی باید بخش زیادی از چمن را تعویض کنید .یکی از معایب مهم دیگر آن ها این است که این چمن ها از الیاف ساخته شده اندو در فصول گرم قابلیت کاهش دما را ندارند و در فصول گرم باعث می‌شوند فضای مورد نظر گرمتر شود. همچنین آنها مانند چمن طبیعی اکسیژن تولید نمی‌کنند.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *