سل هوم

ایده های لاکچری برای طراحی سرویس بهداشتی

استفاده از کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی فضایی زیبا، لاکچری و خاص ایجاد می‌کند. شاید برای برخی افراد قابل درک یا تصور نباشد که از کاغذ دیواری در سـرویس بهداشتی استفاده کنند. اما باید بگوییم که استفاده از این دیوارپوش‌های متنوع در سرویس بهداشتی یک طرح رایج به ویژه در اروپا و امریکا است.

استفاده و طراحی سرویس بهداشتی لاکچری با کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی، هزینه کمی دارد و همچنین تعمیرات کمتری نیاز خواهد داشت. 

اما نکته مهم این است که در زمان انتخاب طرح کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی به نکات زیر توجه کنید:

سایز و متراژ سرویس بهداشتی

رنگ و مدل (کلاسیک یا مدرن) دیگر لوازم موجود در سـرویس بهداشتی مانند روشویی، نوع آینه و باکس‌ یا کمد موجود

نوع سرامیک یا کاشی به کار رفته در سرویس

متراژ و ارتفاع دیواری که می‌خواهید برای آن کاغذ دیواری استفاده کنید.

در اغلب موارد از کاغذ دیواری در سرویـس بهداشتی در محل‌های زیر استفاده می‌شود:

دیوار پشت آینه یا روشویی

دیوار دورتادور سرویـس بهداشتی از سقف تا ارتفاع یک متری زمین

۱. طرح‌های گل‌دار و نسبتا شلوغ در کنار سرامیک‌ها ساده

اگر دیوار سرویـس بهداشتی به دو قسمت تقسیم شده باشد. به صورتی که در قسمت پایین (از سطح زمین تا ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتری) کاشی یا سرامیک ساده سفید یا کرم استفاده شود. پیشنهاد می‌شود برای قسمت بالایی از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و نسبتا شلوغ با رنگ‌های شاد استفاده کنید. طرح‌هایی مانند گل‌های رنگی باعث زیبایی، جذابیت و سرزندگی در محیط سرویس بهداشتی خواهد شد.

 ۲. طرح‌های گل‌دار و نسبتا شلوغ در کنار سرامیک‌ها ساده

اگر دیوار سـرویس بهداشتی به دو قسمت تقسیم شده باشد. به صورتی که در قسمت پایین (از سطح زمین تا ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتری) کاشی یا سرامیک ساده سفید یا کرم استفاده شود. پیشنهاد می‌شود برای قسمت بالایی از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و نسبتا شلوغ با رنگ‌های شاد استفاده کنید. طرح‌هایی مانند گل‌های رنگی باعث زیبایی، جذابیت و سرزندگی در محیط سرویس بهداشتی خواهد شد.

۳. طرح‌های مینیمال و ساده در کنار سرامیک‌های ساده

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌هایی مانند دایره‌های تو پر و تک رنگ (آبی، سورمه‌ای یا زرشکی) در زمینه سفید، در کنار سرامیک سفید بسیار شیک می‌شوند. در این حالت از سنگ روشویی سفید و اکسسوری‌های سرویس بهداشتی هم رنگ با کاغذ دیواری استفاده کنید. البته استفاده از طرح‌های مینیمال هم رنگ با سرامیک سرویس بهداشتی نیز بسیار شیک و لاکچری خواهد شد. به عنوان مثال اگر سرامیک سـرویس بهداشتی شما آبی نیلی است، از کاغذ دیواری زمینه سفید با طرح‌های ساده و کوچک نیلی استفاده کنید.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *