سل هوم

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟

انتخاب رنگ فرش پذیرایی، یکی از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی است؛ چرا که رنگ فرش می‌تواند به طور مستقیم بر زیبایی، آرامش فضای پذیرایی و کوچک و بزرگ نشان دادن خانه تاثیر داشته باشد. 
فرش با زمینه کرم

اگر فضای خانه شما کوچک است، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کوچک رنگ کرم است؛ چرا که می‌تواند به فضا ظرافت و آرامش بیشتری ببخشد. رنگ کرم یک رنگ طبیعی و خنثی است که به راحتی با دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه هماهنگ می‌شود. این رنگ فرش روی تمام رنگ‌های پارکت لمینت و کفپوش، زیبا به نظر می‌رسد.

فرش سورمه ای

رنگ سورمه‌ای به نوبه خود می‌تواند بهترین رنگ فرش برای پذیرایی به شمار آید؛ چرا که تاثیر آرام بخشی بر اعضای خانواده می‌گذارد. اگر سبک چیدمان خانه شما مدرن است، انتخاب فرش به رنگ سورمه‌ای به مدرن شدن دکوراسیون منزل شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید كه رنگ های تیره ارتفاع اتاق را كم و دیوارها را نزدیک‌تر به نظر می‌رسانند. بنابراین انتخاب این رنگ فرش برای پذیرایی با متراژ بالا بسیار مناسب است.

انتخاب فرش آبی برای پذیرایی

انتخاب فرش آبی برای پذیرایی یک انتخاب شیک و زیبا است که می‌تواند به فضای پذیرایی شما جذابیت و زندگی بخشی بیفزاید. رنگ آبی به دلیل شباهت به آب و آسمان، حس آرامش و صمیمیت را به فضا می‌بخشد و می‌تواند محیط پذیرایی را دلپذیر و دوست‌داشتنی کند. این رنگ فرش برای پذیرایی، به دلیل تنوع تیره تا روشن، به راحتی با مبلمان، پرده‌ها و عناصر دیگر فضا هماهنگ می‌شود.

فرش‌های با زمینه لاکی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

اگر سبک کلاسیک را دوست دارید، انتخاب رنگ لاکی برای فرش پذیرایی می‌تواند بسیار مناسب باشد؛ اینگونه فرش‌ها به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، می‌توانند فضایی زیبا و شاداب را به ارمغان آورند. زمینه لاکی معمولاً دارای رنگ‌های روشن و زنده است که به فضا احساس انرژی و زندگی می‌بخشد. این نوع فرش‌ها در فضای پذیرایی به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و زیبایی دکوراسیون را بیشتر نشان می‌دهد.

فرش های رنگ گردویی

رنگ گردویی نیز از رنگ‌های گرم به شمار می‌آید و به محیط خانه آرامش می‌دهد و حس گرما، محبت، آسایش و امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. بهترین رنگ‌های مکمل برای فرش گردویی، رنگ‌های خاکستری روشن، بژ، کرم، نسکافه ای، شکلاتی و سفید است؛ چرا که هارمونی جالبی را به وجود می‌آورد.

از دیگر مزایای این رنگ فرش، می‌توانیم به چرکتاب بودن آن اشاره کنیم. رنگ گردویی لکه‌ها و کثیفی‌های معمول در پذیرایی را نشان نمی‌دهد و همیشه تمیز به نظر می‌رسد.

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟ اونایی که تم رنگی روشن دارن

برای انتخاب فرش مناسب برای فضاهای کوچک در نظر گرفتن فاکتور رنگ بسیار حائز اهمیت هستش و شما باید در این زمینه خیلی محتاطانه عمل کنید تا یه وقت نتیجه ی عکس در این زمینه شاملتون نشه بنابراین برید سراغ بهترین رنگ هایی که میشه برای فضای کوچک از اون ها بهره گرفت. برای انتخاب بهترین رنگ های مورد نیاز برای فرش که سبب میشه فضای شما بزرگتر دیده بشه بهتره که به سراغ رنگ هایی که درای تم های روشن هستن برید چرا که در این صورت فرش هایی که دارای رنگ های روشن هستن فضا رو بزرگتر از اون چیزی که هست رو به شما نشون خواهند داد.

همچنین شما میتونید برای تاثیرگزاری هر چه بیشتر این رنگ ها به طور کلی بقیه ی آیتم ها رو هم به رنگ های روشن انتخاب کنید تا کلا فضاتون دلبازتر به نظر بیاد. با این قانون توی خونه هایی که خیلی بزرگ هستن از فرش های تیره استفاده میشه تا بلکه یه حالت متمرکز و خودمونی ایجاد کنن که خونه شبیه زمین فوتبال نشه و توی خونه های کوچک هم از رنگ های روشن که شما میتونید بین رنگ های سفید، فیلی، کرمی و حتی سبز پسته ای و طلایی انتخاب داشته باشید.

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟ فرش هایی که دارای طرح های خلوت هستن

در خصوص رنگ براتون گفتیم حالا بریم سراغ طرح فرش مناسب برای فضاهای کوچک برای این که محیط رو بزرگتر از اون چیزی که هست به چشم بیارن. به طور کلی شما در خصوص طرح و نقشه ی فرش مناسب برای این منظور نباید سراغ طرح های ترنج برید بلکه بهتره بین فرش ها سراغ مدل افشان برید که طرح های خاصی داره و به شکل پراکنده هم هست که این موضوع باعث میشه خونتون بزرگتر از اون چیزی که هست به چشم بیاد و خوشبختانه شما میتونید بین تنوع بالای موجود در بازار هم در مدل اقشان بهره بگیرید ولی باید سراغ اون دسته ای برید که طرح های کمتر و بزرگتری دارن به جای طرح های شلوغ و ریز نقش.

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟ فرش گرد

در خصوص طرح و رنگ فرش مناسب برای بزرگتر نشون دادن فضا براتون گفتیم الان نوبت به این رسیده که در خصوص مدل فرش مناسب برای این فضاها براتون صحبت کنیم. به طور کلی برای خونه های نقلی بهترین مدل فرش فرش گرد هست که میشه با کمکش مرکز خونه رو به بهترین شکل ممکن پوشش داد و دلباز نشونش داد بنابراین در صورتی که یه فرش گرد که دارای طرح افشان هست و رنگ روشنی داره رو برای خونه های کوچک انتخاب کنید میتونید خیلی ساده و راحت از متراژ کم خونتون خلاص بشید اون هم تنها و تنها با یه آیتم و نکته ی انتهایی هم این هست که باید در خونه های کوچک از استفاده از وسایل غیر ضروری پرهیز کنید و بذارید یه سری از فضا ها خالی بمونه تا خونه شیک تر به نظر برسه و فضا هم بزرگ تر دیده بشه.

فرش مدرن چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

اولین و اصلی‌ترین ویژگی فرش‌های مدرن، سادگی طرح و نقشه آنها است. فرش‌های مدرن، نقشه شلوغ و پر از جزئیات فرش‌های سنتی و کلاسیک را ندارند.
در نقشه فرش‌های مدرن، اشکال هندسی، خطوط، ترکیب رنگ‌ها، سایه‌روشن، بافت تصاویر انیمیشنی و واژگان دیده می‌شود‌. این فرش‌ها نقشه‌های خلوتی دارند و در آنها پیچیدگی و تجمل مشاهده نمی‌کنید.

این فرش‌ها برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا سادگی طرح آنها، باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. نقشه‌ برخی از فرش‌های مدرن به فرش‌های سنتی شبیه بوده، اما جزئیات بسیار کمتری نسبت به فرش‌های طرح سنتی دارد.

توجه داشته باشید براساس سادگی این فرش‌ها، درباره نمای آنها قضاوت نکنید، زیرا جلوه و نمای این فرش‌ها بسیار زیبا، خاص، جذاب و دلنشین بوده و دکوراسیون هر مکان را چندبرابر جذا‌ب‌تر و تماشایی‌تر می‌کند.

ویژگی‌ فرش‌های مدرن عبارت‌اند از:

عدم وجود جزئیات ریز و شلوغ در نقشه

عدم مشاهده خطوط بی‌انتها

داشتن‌های طرح‌های کوچک بی‌نظمی که دارای یک نظم واحد کلی هستند.

شکل
ضخامت کم

رنگ‌بندی گوناگون

رنگ زمینه خنثی و سرد

قابل استفاده به‌عنوان فرش آشپزخانه و اتاق‌خواب کودکان

انواع فرش مدرن کدام است؟

فرش‌های مدرن دارای انواع زیادی هستند. ازجمله:

فرش فریز: فرش‌های فریز ظاهر کاملا مدرن و بسیار زیبایی دارند. این فرش‌ها به فرش گلیم شبیه هستند. ویژگی‌های فرش فریز، مقاومت بالا، طراحی شیک، ساختار منسجم، بافت نرم و شست‌وشوی آسان است، پرزدهی نداشته و حساسیت‌زا نیستند.
فرش شنل: فرش شنل یا بلژیکی الیاف کوتاه داشته و دارای نقوش برجسته است. طرح این فرش‌ها به فرش‌های کلاسیک شبیه بوده اما پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به آن دارد.
از ویژگی‌های فرش شنل باید با مقاومت بالا، ساختار منسجم، وزن سبک، ضخامت کم، عدم ایجاد حساسیت و شست‌وشوی آسان است.
فرش شگی: فزش شگی یا فرش بلند محبوبیت زیادی دارد. مدل شگی را اغلب برای فرش اتاق خواب استفاده می‌کنند.
این فرش ظاهر جذابی دارد اما آلودگی‌ها و زباله‌ها را به خود جذب می‌کند و جاروکشی آن دشوار است.
فرش وینتیج: طرح این فرش ماشینی، تلفیقی از نقشه‌های سنتی و مدرن است اما به‌طور کلی، نقشه فرش وینتیج یا کهنه‌نما سنتی و شیوه بافت آن مدرن محسوب می‌شود. از طرح وینتیج برای فرش آشپزخانه، هال، پذیرایی و اتاق‌خواب استفاده می‌کنند.

فرش عروسکی: این فرش‌ها دارای طرح‌های کارتونی و بچگانه هستند و بهترین مدل برای فرش اتاق ‌خواب کودکان محسوب می‌شود. فرش‌های عروسکی دارای رنگ‌بندی شاد و روشن، بافت نرم و لطیف، عدم ایجاد حساسیت، شست‌وشوی آسان و عدم جذب آلودگی هستند.

فرش فانتزی: فرش‌های فانتزی با رنگ‌بندی‌های زیبا و با کیفیت بالا تولید می‌شوند‌. طرح این فرش‌ها می‌تواند کلمات، تصویر استکان، کوزه، ادویه، میوه، گل، اشکال هندسی و نقشه‌های دیگر باشد.

این فرش‌ها دارای کیفیت و دوام خوبی هستند و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. از مدل فانتزی برای فرش اتاق خواب می‌توانید استفاده کنید.

فرش مدرن برای چه دکوراسیون‌هایی مناسب است؟

فرش‌های مدرن برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال مناسب هستند. نقشه و رنگ برخی از فرش‌های مدرن مانند فرش طوسی طلایی، ترکیبی از نقشه فرش سنتی و مدرن است، از اینگونه فر‌ش‌های ترکیبی، در دکوراسیون‌های نئوکلاسیک استفاده می‌شود.

به‌طور کلی، در منازل، سالن‌ها و بوتیک‌های دارای فضای نئوکلاسیک، مدرن و مینیمال، می‌توانید از انواع فرش فانتزی و مدرن استفاده کنید‌.

راهنمای خرید فرش کلاسیک

در زمینه فرش به فرش‌هایی که طرح و نگاره‌های آن سنتی و قدیمی است، فرش کلاسیک می‌گویند. درواقع تمام تفاوت‌ها در طرح و چیدمان این نوع فرش‌ها خلاصه می‌شود و این به معنی قدیمی بودن خود فرش نیست. ازاین‌رو شما با فرشی در یک فرش کلاسیک روبرو هستید که در بافت آن از نقوش و طرح‌های قدیمی استفاده‌شده و طرح دار است که باعث می‌شود فرش شما ویژگی‌های خاصی پیدا کند.

ویژگی‌های اصلی فرش کلاسیک

رنگ‌های به کار رفته در این فرش‌ها عموماً ملایم و آرامش‌بخش هستند.

از نظر تنوع در طرح و رنگ، بسیار گسترده است.

در اغلب موارد حاشیه‌ها در این فرش‌ها منظم و از الگوی خاصی پیروی می‌کنند.

در فرش‌های کلاسیک تکه‌های شلوغ با ریزه‌کاری‌های زیاد وجود دارد که در سراسر فرش پخش می‌شود.

استفاده از پشم در فرش دستباف کلاسیک یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها است.

فرش کلاسیک در دکوراسیون

اما چگونه یک فرش کلاسیک انتخاب کنیم؟ موضوع اصلی در دکوراسیون داخلی یک فضا ایجاد حسی است که از آن فضا مدنظر دارید. راهنمای خرید فرش کلاسیک به شما توضیح خواهد داد که از چه فرش‌هایی در چه فضایی می‌توان استفاده نمود. اگر شما یک فضای رسمی در نظر دارید بهتر است از رنگ‌ها و فرم‌های ساده‌تر استفاده کنید تا تمرکز بیشتر بر افراد یا فعالیتی که در آن فضا صورت می‌گیرد، باشد. در فضاهای رسمی مانند فضاهای سیاسی یا اداری رده بالا در ایران می‌توان از فرش‌های کلاسیک مجلل به عنوان نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی استفاده نمود. همچنین این فرش‌ها لوکس بودن فضا را بیشترعیان خواهند ساخت. از ویژگی طراحی فرش های کلاسیک همنشینی آن در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک است و محدودیتی در دکور آرایی ایجاد نمی کند. فرش‌های کلاسیک تنوع رنگ زیادی دارند و شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن و ملایم در فرش‌های کلاسیک، گزینه مناسبی را برای فضای خود انتخاب کنید.

نکات خرید فرش کلاسیک

در فرش‌های کلاسیک و سنتی، حوزه تولید فرش کاملاً مشخص است، در واقع هر منطقه فرش بافته‌ای خاص خود را دارد. اگر فضایی دارید که نیاز به صمیمیت و گرمای بیشتری دارد، می‌توانید از انواع فرش کلاسیک، از جمله فرش کلاسیک ماشینی و فرش کلاسیک دستباف استفاده کنید زیرا این فرش‌ها می‌‌توانند به همراه سنگ، سرامیک، پارکت و سایر کفپوش‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *