سل هوم

بهترین پرده برای خونه کوچیک کدوم پرده ها میتونه باشه؟

برای اینکه بدونید چه پرده ای برای خونه های کوچیک مناسبه با این مقاله از سل هوم همراه باشید. خب به طور کلی که باید تو فضاهای کوچیک تلاش کنیم چیزی اضافه نباشه و در مجموع از شلوغ کردن محیط و جزئیات زیاد دور باشیم. چرا که این مدلی از لحاظ بصری فضا بزرگتر و دلبازتر به چشممون میاد و در نهایت حس بهتری هم بهمون منتقل میکنه.

بنابراین بهتره که از تورهای سبک و ساده و ترجیحا بدون والان استفاده داشته باشیم که مدلاش تو سبک مدرن جایگاه ویژه ای هم دارند. استفاده از پـرده های پانچی نیز برای خونه های کوچک پیشنهاد میشه که حلال مشکلاته. توجه داشته باشید که اگر به پرده های والان دار علاقمندید باید از طرح های ساده و رنگای روشن استفاده کنید.

پرده پانچی برای شیک پسندها

این روزا پرده های پانچی از محبوب ترین مدل های پرده هستند که ساختاری ساده و شیک دارند. این نوع پرده خیلی راحت نصب میشن و میتونن راحت هم شسته بشن که خب این دو گزینه دقیقا موضوعاتی هستش که خیلی از پـرده ها اذیت میکنن و سبک پانچی آسون ترینه. این سبک پرده تقریبا برای همه فضایی مناسبه و از اونجایی که پارچه کمی میخواد خب هزینه کمتری هم برای جیب شما میتراشه!! اخه میدونین که دیگه همه چی گرونه! پـرده های پانچ از دو بخش اصلی یعنی حلقه و پارچه پرده تشکیل میشن که ارتنوع خیلی زیادی هم دارند. پرده‌ های پانچی موندگاری بالایی نیز دارند.

پرده کرکره ای

اگر سبک طراحی خونتون مدرنه، پرده های کرکره ای میتونن یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای شما باشند. یکی از وِیژگی‌ های مهم و کاربردی که پرده‌ کرکره‌ ای داره قابلیت تنظیم نور هستش که هر پـرده ای نداره. شما میتونید به راحتی شدت نور رو به دلخواه خودتون تنظیم کنید و فضا رو تاریک یا روشن تر کنید. همچنین میشه تو حالت نیمه روشن قرار بدید و دیدیم که برای دفاتر هم به شدت مورد استفاده قرار میگیره. پرده‌ های کرکره‌ ای هم دستی هستند و الکتریکی که هم با کنترل از راه دور و هم به صورت دستی قابل کنترل می باشند و این هم نکته جذابشونه این نوع پـرده‌ ها در عین سادگی ظاهرشون، زیبایی رو هم ایجاد میکنند. پرده‌ های کرکره‌ ای دو نوع افقی و عمودی هستند که این روزا بیشتر از نوع افقی تو خونه ها استفاده میشن.

پرده‌های شید و دبل

یکی از ساده‌ ترین انواع پرده برای فضاهای مدرن و کوچیک پرده شید هستش که خب این پرده از یک لایه پارچه و زنجیر یا باتومی تشکیل شده. این سبک پرده به راحتی با استفاده از زنجیر بالا و پایین میره و شما رو به میزان دلخواهتون میرسونه. برای پارچه پرده‌ های شید ضخامت های مختلفی داره که هر کدوم میزان مشخصی از نور رو جذب می کنند. این مدل از پرده‌ها امکان چاپ لوگو و یا تصاویر شمارو هم دارند. تنها راه تنظیم نور تو پنجره‌ های شید بالا و پایین کشیدن اونهاست که مثل پرده‌ های کرکره‌ ای هم به صورت دستی و هم کنترلی قابلیت تنظیم دارند.

پرده‌ های دبل شید

همونطور که از اسمشون هم پیداست این پـرده ها دارای دو لایه پرده می باشند. این دو لایه میتونن به صورت مستقل از همدیگه کار کنن و میزان نوردهیشون متفاوت باشه. معمولا پارچه لایه زیر نازک و لایه‌ بالایی ضخیم‌ تر هستش. به این نوع پرده‌ها به خاطر سبکی که دارند پرده شب و روز هم میگن. اصلی‌ ترین تفاوت پرده‌ های دبل شید با شید و زبرا این هستش که در این حالت بدون کنار زدن پرده هم میتونید تنظیم نور داشته باشید.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *