سل هوم

تمیز کردن موکت و نکات مهم آن

برای اینکه بتوانید موکت‌های کثیف شده را بهتر و راحت‌تر تمیز کنید لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید. پس با این مقاله از سل هوم همراه باشید.

این نکات مهم عبارتند از :

تحت هیچ شرایطی از وایتکس و شوینده‌های حاوی کلر برای تمیز کردن موکت استفاده نکنید .
در صورت مشاهده لکه روی موکت در اولین فرصت برای لکه بری اقدام کنید تا جای لکه روی موکت نماند.
در جارو زدن به موکت زیاده روی نکنید، چون این کار باعث کاهش کیفیت موکت و کهنه دیده شدن آن می‌شود .
برای شستشوی موکت از آب خیلی گرم استفاده نکنید چرا که باعث آسیب دیدگی بافت موکت می‌شود.
موکت را در جهت خواب الیاف بشویید

روش تمیز کردن موکت در منزل با شامپو فرش

برای تمیز کردن موکت با شامپو فرش باید ابتدا نوع و میزان کثیفی موجود روی موکت را تشخیص دهید در مرحله بعدی باید با استفاده از جاروبرقی آشغال‌های ریز و گرد و غبار را از روی موکت جمع آوری کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید شستشو و تمیز کردن موکت‌ها را با دردسر کمتری انجام دهید.
سپس مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج تمیز روی سطح موکت بکشید باید اجازه دهید که کثیفی‌ها به طور کامل از بین بروند. سپس می‌توانید با یک دستمال تمیز،نم و آلودگی‌های باقیمانده روی موکت را پاک کنید.


چگونه پالاز موکت را تمیز کنیم؟

پالاز موکت یکی از انواع موکت است که محبوبیت بسیار زیادی دارد نحوه تمیز کردن پالاز موکت همانند سایر موکت‌هاست ولی باید دقت زیادی برای انجام این کار به خرج دهید.

برای تمیز کردن پالاز موکت خ کرد در واقع شما باید ابتدا این مواد را به صورت اسپری روی موکت بپاشید و سپس به کمک اسفنج لکه‌ها و آلودگی‌های روی پالاز موکت را از بین ببرید.

دقت داشته باشید که نباید از دستمال برای تمیز کردن پالاز موکت استفاده کنید چرا که این کار نه تنها هیچ کمکی به شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود که لکه‌ها روی موکت مالیده شود و شدت کثیفی افزایش یابد پس با استفاده از محلول‌های خانگی و کمک گرفتن از اسفنج می‌توانید این آلودگی‌ها را به راحتی پاک کنید.

پیشنهاد به دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *